Energon-Plusz Bt.
Belső és külső utakon - a forrástól a célig

Keresés a honlapon



A weblap FOTÓIT
BÓCSI KRISZTIÁN készítette >>>



Felnőttképzési nyilvántartási szám: 15-0145-05


Dobogós esettanulmány
- 2007.06.03.

Becslések szerint ma Magyarországon a mikro- és kisvállalkozások többsége családi cég. Az ilyen vállalkozások másképp működnek, mint ahol egymással csak munkakapcsolatban álló emberek vesznek részt.
A SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány a tapasztalatok megosztása érdekében Családi Vállalkozás Esettanulmány Pályázatot írt ki, melynek eredményhirdetése 2007. május 23-án, a „Családi vállalkozások, vállalkozó családok” című szakmai konferencián történt Budapesten.
Esettanulmányunkkal a II. helyezést hoztuk el.


Cylex Silver Díj




TE IS AZ ÉN EMBEREM VAGY?!


A DOLGOZÓI és VEVŐI elégedettség mérése

Már-már közhelyszerű az a szlogen,
ami szerint:

Az elégedett vevő
a legjobb reklám.



Az viszont kevésbé magától értetődő, hogy
a vevő elégedettsége onnan kezdődik,
ahol a dolgozó elégedettsége
(vagy elégedetlensége) véget ér.




Sokan úgy hiszik, hogy az elégedettség és az elégedetlenség ugyanannak a dimenziónak a két végpontja - pedig nem.
Vagyis az elégedetlenség hiánya nem feltétlenül jelenti az elégedettséget.

Amíg az elégedettség inkább a munka tartalmától függ, illetve attól, hogy milyen módon és mértékben veszi igénybe a dolgozó képességeit, addig az elégedetlenség főként a fizikai és a személyi környezet függvénye.

Ma már a minőségbiztosítási rendszerek (Pl. ISO, Nemzeti Minőségi Díj, Európai Minőségi Díj) is szükségessé teszik a dolgozói elégedettség mérését.

Mégis tapasztalat, hogy a vizsgálatok nem egyszer a fiókoknak készülnek - valódi hasznosítás nélkül. Ez a "végeredmény" gyakran abban gyökeredzik, hogy a házon belül önerőből készült kérőívek mindösszesen egymás után feltett kérdések sorozatából állnak - és nincs mögöttük az a koncepció, ami aztán a statisztikai feldolgozásban és a kapott adatok értelmezésében is irányvonalat ad.

Pedig ezeknek a vizsgálatoknak akkor van értelme, ha a gyakorlatba vissza-forgatva hoznak a cégvezetés érdekében fejlesztő eredményeket!


Építse napi gyakorlatába az alábbi ismereteket:

Husztiné Hajdú Erika (pszichológus, marketing szakértő) - Nyírcsák János (HR menedzser):
Dolgozói attitűdök - elégedettségi vizsgálatok tükrében



Husztiné Hajdú Erika (pszichológus, marketing szakértő):
A vevői elégedettség szerepe a gazdasági növekedésben



Mindehhez átfogó mérések szükségesek -
profi elemzéssel.



Amiben MI IS az ÖN SEGÍTSÉGÉRE lehetünk


Pszichológiai állapotfelmérés és tanácsadás
tesztekkel és személyes konzultáció lehetőségével

Életvezetési konzultáció és tanácsadás
szorongásos és stresszkezelési problémák,
hangulati labilitás, párkapcsolati konfliktusok,
pszichoszomatikus betegségek esetében

Vállalkozói képességek és készségek fejlesztése

Személyiségfejlesztő és cégfejlesztési tréningek

Humán erőforrás kiválasztás

Dolgozói és vevői elégedettség mérése


A MUNKA és a MAGÁNÉLET EGYENSÚLYÁNAK MEGŐRZÉSE érdekében.


Szakmai önéletrajz és REFERENCIÁK >>>

Elérhetőségünk, kapcsolatfelvétel >>>


MARKETING vagy HAMUBAN SÜLT POGÁCSA - I.

Friss diplomás pszichológusként 1983-ban eszembe sem jutott, hogy egyszer vállalkozó leszek.
Akkor még (ahogy mondjuk) gőzöm nem volt arról sem, mi a marketing, és hogy – a közhiedelemmel ellentétben – a marketing nem egyenlő (csupán) a reklámmal.

Amikor később beíratkoztam a Budapesti Gazdasági Főiskolára másoddiplomás nemzetközi marketing szakra, voltak, akik így reagáltak:
"Ja, a marketing az a terület, ami azzal foglalkozik, hogy hogyan lehet az embereket átvágni!"

Igen, lehet hatékonyan és etikusan is ténykedni az utunkat járva - meg lehet eredménytelenül és etikátlanul: mint az élet bármely más szakterületén és foglalkozási ágában is.

Marketing szakértőként gyakran összevonom a szemöldököm, amikor egyesek azt mondják, hogy a marketing nagy része kidobott pénz. Az ő szemszögükből nézve persze igazuk van!
A marketing valóban kidobott pénz - ha nem arra használják, amire való!


Ezért is jó, ha világos, miről szól a marketing – és miben segíthet:

A stratégiai gondolkodás a vállalkozás életében
A külső környezet elemzése
A versenyhelyzet elemzése
A vállalkozások belső környezete
A fogyasztói igények megismerése, módszertana
Piacszegmentáció, célpiac, pozícionálás
Vállalati szintű stratégiák
- Termékpolitika
- Árpolitika
- Értékesítéspolitika
- Piacbefolyásolás (ennek része a kommunikációs mix, és ebben is csupán egy elem a reklám)

Eddig a tankönyvi szöveg - ámde erről szól az élet is! Csakhogy egyáltalán nem mindegy, mindehhez milyen eszközöket, módszereket keres!

Döntse el tehát Ön is: cége, vállalkozása előrevitelében
hamuban sült pogácsát szeretne útravalónak - vagy a marketinget is hasznosítva akarja vállalkozását, cégét vezetni és fejleszteni?



Wolf Gábor, a Marketing Commandó alapító és vezető tanácsadója írja:
"A legtöbb marketing tanácsadó, marketinggel foglalkozó honlap meg fogja próbálni a cégedre erőltetni ugyanazokat a módszereket, amiket a nagyvállalatoknál tanult. Pedig ezek a módszerek katasztrófálisak egy kisvállalat számára! Pénzpazarlók, nem hatékonyak, nem eredményesek. Hiszen hogyan is várhatnál el jó eredményeket pártíz-, párszázezer forintból, amikor ugyanarra egy multi 50-100 milliót költ."
Mindezekről bővebben, igazán profi és gyakorlatorientált megközelítésben:

Marketing Commando

Marketing Navigátor


Ha a hagyományos offline lehetőségek mellett a marketing egy újabb előremutató változatáról is szeretne többet tudni, haladjon tovább ezen az úton:

Online vállalkozás - online marketing


MINEK KULLOGJAK AZ ESEMÉNYEK UTÁN...

... ha néhány lépéssel előttük is járhatok?

Amikor a 90-es évek elején pályát módosítottam, az volt az első kérdés, hogyan is kell egy vállalkozást hivatalosan elindítani.
Aztán adódott a második kérdés, hogy hová is tartozom? Mivel a megyében én voltam az első főállású vállalkozó pszichológus - nem tudtak velem mit kezdeni a hivatalos besorolásnál. Aztán bekerültem a mindenre ráhúzható "egyéb szolgáltatás" kategóriájába - egészen pontosan: a kutyakozmetika mögé.

Ma persze már egészen más kérdések foglalkoztatnak...

Minél inkább fejlődni szeretne egy vállalkozás, egy cég, annál inkább ott találja magát a cégvezetés az alábbi területeken:

- Általános üzletviteli kérdések és feladatok
- Marketing (stratégiai és operatív)
- Humánpolitika, emberi erőforrás menedzselés
- PR tevékenység - kapcsolat kifelé és a cégről, vállalkozásról kialakított kép (imázs) formálása
- Témamenedzselés, programkoordinálás

Egy vállalkozás növekedésével együtt jár, hogy a kezdő szakaszból - amikor főként a vállalkozás tartalmát jelentő cselekvés dominál - egy másik szakaszban lépjen, amikor már a stratégiai tervezés is egyre inkább szükségessé válik.



Ez a stratégiai tervezés megvalósítható önerőből, vagy
a szaketrületen jártas külső szakemberek, tanácsadók munkájának igénybe vételével is.



MEGTAKARÍTÁSOK - PROFI(T) MÓDON


Egy történet szerint, amikor a sivatagban a róka a napfelkeltében meglátta hosszúra nyúlt árnyékát, kijelentette:
- Ma EGY TEVÉT fogok ebédelni. És egész délelőtt teve után kutatott. Ám amikor - egyre éhesebben - délben ismét megnézte az árnyékát, megjegyezte:
- Úgy látom - elég lesz egy egér is.


Persze Ön kibírhatja fél lábon is - de nem szükséges!


Ön tényleg megengedheti magának, hogy az ablakon dobja ki a nehezen megtermelt profitot cégautó adó formájában?
Ha nem - akkor száguldjon át Barazsy Ákosék honlapjára - és aztán térjen vissza hozzánk!


Ha az Ön cége növekszik és új alkalmazottakat vesznek fel, akkor nyilván azt szeretné, hogy NE az állásvadász legyen jobban felkészült és NE ő diktálja a feltételeket…
Ha ez így van, akkor ne hagyja ki Pongor-Juhász Attila fejvadász múltjából is csokorba gyűjtött javaslatait!


Biztos Ön abban, hogy igazán otthon van a munkabéren kívüli juttatások területén?
Szerezzen be mielőbb naprakész ismereteket Fata Lászlótól!


NAPRAKÉSZNEK lenni

Nem minden vállalkozás tulajdonosa, illetve nem minden cégvezető gazdasági szakember.
Ez hátrányokat jelent, ha ebből adódóan nem tart számon fontos kötelezettsé-
geket, illetve ezért marad le egyébként kihasználható lehetőségekről.
Vagy feszültségek, konfliktusok forrása lehet, ha esetleg éppen ezért érti meg nehezebben, mit miért kér például a könyvelője.

Buktatók sorozatától kíméli meg magát az, aki jól informált, de legalábbis nagy vonalakban rálátása van a gyakorlati történésekre.

Ha mindig tudni akar az aktuális és fontos információkról, nézze meg az alábbi weboldalakat és éljen legalább a hírlevelek által nyújtott információk előnyeivel!



Ügyvezetés hírlevél - cégvezetőknek, vezető tisztségviselőknek


Adófórum - adózási és könyvelési hírlevél


Humáninfó - személy- és munkaügyi hírlevél


A Menedzsment Fórum cikkei (de a hírlevelüket is érdemes kérni)


HOZZUK A FORMÁNKAT!...(?)

Pályázatokról zöldfülűeknek és
(közép)haladóknak



Ha tehát Ön már tudja, hogy mire építhet a cégén, vállalkozásán belül, a dolgozói elégedettségmérések alapján, ha vannak elemzett adatai arról, hogy mitől elégedettek a vevők - lehet tovább haladni újabb célok felé.

Pályázatkereséshez és pályázatíráshoz érdemes elindulni az alábbi vonalakon (majd az ő linkajánlásaikon tovább):

www.palyazat.lap.hu - sok-sok kiindulópont pályázatíráshoz

www.eupalyazat.lap.hu - még több kiindulópont Európai Uniós pályázatokhoz

www.magyarorszag.hu - Magyarország portál

www.lendulet.hu - Lendület portál

www.pafi.hu - Pályázatfigyelő

www.sansz.org - Sansz Alapítvány és pályázatfigyelő

www.tka.hu - A TEMPUS közalapítvány pályázati honlapja

www.nonprofit.hu - Pályázatkereső nonprofit szervezeteknek

www.gvop.hu - Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (Pályázati Információs Portál)

www.rop.hu - Regionális Operatív Program

www.hefop.hu - Humán Erőforrás Operatív Program

www.vm.gov.hu - Vidékfejlesztési Minisztérium

www.nfh.hu - Nemzeti Fejlesztési Hivatal (Pályázati Információs Központ)

www.mva.hu -Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány

www.seed.hu - SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány

www.eszakalfold.hu - Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség

www.euuzlet.hu - Egészségügy + Üzlet tematikus portál (pályázatok is)

www.vati.hu - VÁTI Kht. - a regionális és a határmenti fejlesztésekért

www.itdh.hu - Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési KHT. portálja


Bízunk abban, hogy ezek a címek is segítenek abban, hogy Ön is tájékozottabbá váljon, és sikeres pályázatokkal legyen eredményesebb!



Amennyiben viszont pályázati terveihez
- a megíráshoz és a megvalósításhoz -
partnert is bevonna,
jelentkezzen nálunk!



VÁLLALKOZÓI HITELEK és TÁMOGATÁSOK

Az ötletek, tervezés, stratégiai elemzés, operatív beavatkozások, pályázatok több-kevesebb anyagi befektetést is igényelnek.

Ha a saját erő kevés, és ha
- az esetleg már meglévőkön kívül - további anyagi forrásokat keres, a vállalkozás indításához szánt oldalunk segítségével haladjon tovább, ott az alábbi modult megkeresve:



Vállalkozói hitelek és támogatások




Vissza a nyitó oldalra...






Innen közvetlenül írhat nekünk. Kérjük, adja meg saját mailcímét, hogy válaszolni is tudjunk!

Az Ön e-mail címe:

Üzenet:



Energon-Plusz Bt. (Nyíregyháza) - Tel.: 20-466-1133 (Husztiné Hajdú Erika)